COLOR
Saturació
- Cromàtica: Es basa en la puresa del color, una tonalitat molt saturada té un color viu i que ressalta i en canvi, en disminuir la saturació, el color es torna més dèbil i grisós.
- Si s'anul.la completamment la saturació, el color es transforma en una tonalitat de gris.
https://petapixel.com/assets/uploads/2016/11/develop4.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwGl6qy9kgxJsMRcZmGDb5IXeEmEeczn3lRrtcL5zFmM3OGTluZwXjrQ6imCEQI9FzZu0pEypUub48f0eAOnyiYgB9fK7pyGz3F8KgOJr9GAU2Ns3s_JI-HKk6KmpxH6RhUxH0a126yiAp/s1600/before+after.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwGl6qy9kgxJsMRcZmGDb5IXeEmEeczn3lRrtcL5zFmM3OGTluZwXjrQ6imCEQI9FzZu0pEypUub48f0eAOnyiYgB9fK7pyGz3F8KgOJr9GAU2Ns3s_JI-HKk6KmpxH6RhUxH0a126yiAp/s1600/before+after.jpg
Temperatura de color
- Si escalfem un cos negre a una temperatura determinada i comparem la llum que emet amb l'espectre lluminós, podrem conéixer la temperatura del color generat.
- Per reproduir els colors tal i com el veiem en la realitat necessitem conèixer dos dades fonamentals:-La temperatura de color per la que està equilibrada la càmara.-La temperatura de color de les fonts que il·luminen l'escena.
Balanç de blancs
- Les fonts de llum (el sol, les bombetes, els fluorescents) tenen temperatures de color diferents. En funció de la que utilitzem, els objectes quedaran il.luminats amb un color dominant.
- La correció del balanç de blanc consisteix en indicar a la càmera quin element representa el color blanc en una il.luminació determinada, perquè en base a a quest element, es calculin correctament la resta de colors.
https://tiomoy.files.wordpress.com/2009/10/balance-de-blancos.jpg?w=510&h=341
http://recogeyvamonos.com/wp-content/uploads/2015/03/WB-EJ-1030x393.jpg
http://recogeyvamonos.com/wp-content/uploads/2015/03/WB-EJ-1030x393.jpg
Matís
- És la quantitat esencial que diferència a un color d'un altre i correspon a la longitud d'onda predominant.
- Psicològicament, el matís és la qualitat més important d'un color.
Lluminositat
- Si partim de la idea que el color més lluminós és el blanc, la lluminositat d'una imatge serà la quantitat de color blanc que conté.
- Afegir lluminositat a una imatge suposa fer tendir els colors de la mateixa cap al blanc. El pas invers consisteix en fer-los tendir cap al negre.
Síntesi additiva (RGB)
- Quan ens referim a a la síntesi aditiva, parlem de la formació dels colors a travès de la suma de diferents llums en les seves diferents longituds d'ona.
- La síntesi additiva fa referència a l'addició de color, considerant el blanc com la suma de tota llum en màxima proporció de l'espectre visible.
- La síntesi additiva és la que s'usa per a la separació del color i gràcies a ella podem ser capaços de veure i reproduir els colors de les diferents pantalles.
Síntesi substractiva (CMYK)
- Quan parlem de síntesi substractiva, ens estem referint a l'obtenció de colors per barreges de pigments. De fet, es diu substractiva perquè en anar afegint colors pigment, sostreu el color.
- Els colors primaris de la síntesi substractiva seran els colors complementaris de la síntesi additiva.
- Els colors substractius primaris (cian, magenta i groc) són els que es creen mitjançant l'absorció de certes longituds d'ones. Quan la llum blanca toca un material o una superfície, els pigments de colors d'aquesta superfície absorbeixen totes les ones de la llum excepte les dels seus colors, que són reflectits i percebuts per l'òrgan de la visió.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada