Conceptes bàsics de fotografia
En camp i fora de camp:
- El camp és tot allò que la càmera fa visible en un enquadrament determinat, és a dir, el que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.
- En canvi, el fora camp és el que no veiem en l'enquadrament però que d'alguna manera o una altra forma part de l'escena, ja sigui perquè l'enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem.
Aire (I llei de la mirada):
- La zona de la fotografia on no hi han elements (o molt pocs).
- Es diu que les fotografies amb aire respiren i les fotografies sense aire són tancades.
- La llei de la mirada es compleix si hi ha una figura humana que està mirant a l'aire.
La profunditat de camp:
- La profunditat de camp fa referència al marge de distància on el elements d'una fotografia queden enfocats o amb un nivell correcte de nitidesa.
Elements que influeixen en la profunditat de camp:
- L'obertura del diafragma: A major obertura de diafragma menor profunditat de camp.
- La distància focal (tipus d'objectiu): A major distància focal menor profunditat de camp, és a dir, els objectius més propers al teleobjectiu oferiran una profunditat de camp menor que els objectius propers al gran angular.
Format de la foto (horitzontal, vertical, inclinat) i reenquadrament:
- El format de la foto pot ser:
Vertical: Suggereix vigor, encara que aquestes sensacions poden dependre d'altres factors que les potenciin o les anul.lin. Amb el format vertical és més fàcil incloure elements en primer terme que proporcionin profunditat. També suggereix força i fermesa i és per excel.lència el més apropiat per als retrats.
Incilinat: Pot realçar el missatge que s'intenta transmetre, ja que en si mateix transmet dinamisme i força. S'empra bastant en casos d'esports extrems o en escenes on hi ha sensació de moviment i acció.
- El reenquadrament és la forma en la qual s'ordenen els objectes vistos, dins del que efectivament queds en un quadre. és un fragment d'una realitat finita però com a possiblitat expressiva infinita.
Centres d'interès:
- Dins d'una imatge no tots els elements haurien de tenir la mateixa importància. Quan un fotògraf es disposa a capturar una imatge, busca també explicar o mostrar alguna cosa en particular. Aquest particular és el centre d'interès i ha de destacar per sobre els altres elements de la fotografia.
- El centre d'interès és l'element més important de la fotografia i on l'ull ha de ser atret.
Composició clàssica:
Com estan situats els elements dins de la imatge.
Acte de trobar un punt de vista que situa tots els elements en una posició visualment atractiva per a l'espectador.
En compondre una imatge, s'estructuren els elements amb la finalitat d'aconseguir impacte al moment de transmetrwe un missatge visual. Té uns elements i eines bàsiques què són les següents:
Com estan situats els elements dins de la imatge.
Acte de trobar un punt de vista que situa tots els elements en una posició visualment atractiva per a l'espectador.
En compondre una imatge, s'estructuren els elements amb la finalitat d'aconseguir impacte al moment de transmetrwe un missatge visual. Té uns elements i eines bàsiques què són les següents:
- L'atracció de l'atenció cap al centre d'interès, wel motiu de la imatge.
- La textura i sensacions de tacte que pot evocar la imatge.
- La forma i el volum dels objectes, així com la sensació de profunditat d'aquests en l'escena.
- El contrast com a element d'atracció i ressalti: contrast en el to, el tema, els motius...
- Enquadrament del motiu i el seu entorn.
- Ubicació dels objectes dins de l'enquadrament.
- Enfocament total o selectiu.
- Perspectiva i angle de la presa.
- Il.luminació de l'escena.
Llei de terços:
- El nombre auri, que va ser descobert a l'antiguitat, és la relació o proporció entre segments de rectes.
- Els grecs el varen trobar a la naturalesa i elements geomètrics. L'aplicaren a les arts com mesura d'equilibri i armonia.
- Es fa fer servir per determinar les proporcions dels temples i o del cos humà.
- La regla dels terços és l'aplicació de la secció àurea a la fotografia.
- Dues línies verticals imaginàries i dues horitzontals divideixen la imatge en 9 segments iguals.
Pes visual:
- Punt d'especial atracció en una imatge per la seva força, sigui per la forma, la grandària, el to o el color, atrau la nostra atenció.
- A major pes visual, més capacitat té un element visual d'atraure la nostra atenció, en una composició.
Enfocament, enfocament selectiu, cercles de confusió, bokeh:
- Enfocament: Aconseguir que l'objecte de l'escena sobre el que vols cridar l'atenció surti completament nítid.
- Enfocament selectiu: Una part de la fotografia està enfocada i la resta no. Deixem nítid ell subjecte a destacar i taquem la resta.
- Cercles de confusió: Els cercles de confusió són els punts més petits col·locats l'un al costat de l'altre i que és possible distingir sobre un negatiu, o més generalment, en el suport d'una càmera fotogràfica. El diàmetre d'aquests "punts" es mesura sobre el negatiu perquè els punts es vegin nítids i diferents sobre el paper. El diàmetre d'aquests cercles s'anomena diàmetre de confusió.
- Bokeh: es refereix als patrons de desenfocament que podem apreciar en algunes fotografies. La seva forma més habitual són cercles o polígons regulars (hexàgons, octàgons) que es formen per darrere dels subjectes o objectes enfocats i, en funció de l'obertura de diafragma, es mostren de manera més patent o no tant.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada